Inloggen
VCSW Digitaal
arrow_upward
VCSW blog consultants 12 november (3)

“Bij VCSW staan we naast de klant”

Met beide benen op de grond, op zoek naar kansen en altijd in de startblokken, dat is VCSW


Bij VCSW halen wij elke dag het maximale uit de sociale wetgeving voor jou als klant. Naast het gebruik van ons platform VCSW Digitaal koppelen wij hier bewust ook periodieke gesprekken met onze consultants aan. Waar loop je tegenaan? Hoe zorgen we ervoor dat jij het meeste voordeel behaalt? En niet geheel onbelangrijk, wat speelt er binnen jouw organisatie? Waarom is het persoonlijke contact in combinatie met VCSW Digitaal volgens ons zo belangrijk? Sander Regien (Key Accountmanager) en Daniëlle van Adrichem (Consultant) delen hun ervaringen.

Samen betere resultaten behalen
“Tijdens de periodieke consultantsgesprekken bespreken we het platform en de behoefte van de klant. Ik merk dat hier enthousiast op wordt gereageerd en dat klanten er veel baat bij hebben,” vertelt Daniëlle. Tijdens de gesprekken met Daniëlle worden onder andere de laatste ontwikkelingen en de voortgang besproken, en wordt er gevraagd naar de laatste ontwikkelingen binnen de organisatie. “Het persoonlijke gesprek wordt als prettig ervaren, klanten vinden het fijn om een gezicht te hebben bij VCSW en mij als consultant. Daarnaast merk ik dat ze blij zijn dat er geen sprake is van eenrichtingsverkeer, en dat er gerichte vragen worden gesteld. Tijdens een gesprek komen er vaak uiteenlopende vragen naar boven. Wat voor een klant soms kan voelen als een irrelevante vraag, die ze niet via de mail sturen, kan juíst heel relevant zijn en mogelijk veel opleveren.”

Pro-activiteit
Zo constateerden wij laatst dat het contract van een werknemer nooit was bijgewerkt van hoge- naar lage afdracht. “Wanneer dit binnen een organisatie bij één werknemer fout is gegaan, kun je ervan uitgaan dat dit bij meerdere het geval is. Op papier kan het dan wel kloppen, maar is dit niet veranderd in het salarispakket. Dit kan heel veel geld opleveren, iets wat een klant door mogelijk verloop binnen de organisatie vaak niet weet!” Naar aanleiding van dit gesprek en de complexiteit heeft de klant gevraagd of wij dit in zijn geheel wilden oppakken, waarbij wij alle contracten gaan checken. Wanneer deze gesprekken niet hadden plaatsgevonden, was deze besparing wellicht nooit gerealiseerd, en dat is natuurlijk hartstikke mooi.

Ondersteunen en meedenken
Ook Sander merkt dat het persoonlijke contact met consultants positief wordt ontvangen. “Door de gesprekken neem je ruim de tijd voor elkaar, bespreek je ontwikkelingen aan beide kanten en kijken we hoe we nog beter kunnen ondersteunen. Dit juicht iedereen toe.” Hierdoor kunnen de consultants bij VCSW makkelijk inspelen op wat er op het moment speelt bij de klant. “Hoe meer betrokken je bent, hoe meer je kunt betekenen. Er zijn binnen de sociale wetgeving enorm veel regelingen en wij monitoren dit dagelijks. Klanten kunnen rekenen op onze kennis en ervan uitgaan dat VCSW alle facetten en ontwikkelingen binnen de sociale wetgeving oppakt en er alles uithaalt.”

Meerwaarde van het platform bespreken
Tijdens de gesprekken komt niet alleen de inhoud van de sociale wetgeving aan bod, maar wordt er met de klant ook gekeken naar het gebruik van het platform. Zo kunnen wij knoppen vanaf de achterkant aan – en uitzetten en wordt er gekeken naar gebruiksvriendelijkheid. Wij proberen VCSW Digitaal zoveel mogelijk op jou als organisatie en gebruiker af te stemmen en waar mogelijk aan te passen.

Kritisch blijven
Bij VCSW vinden wij het belangrijk om altijd kritisch te blijven. Zo hebben wij gemerkt dat het maximale resultaat niet wordt bereikt met alleen een sterk geautomatiseerd platform. “De toevoeging zit volgens ons in het gesprek aangaan en er samen achter komen wat er speelt. Wanneer je naast elkaar zit, kun je meer bereiken dan tegenover elkaar. Dit gevoel willen wij de klant ook geven. Zo halen wij elke dag het beste uit de sociale wetgeving.”

Wil je meer weten over de inhoud van onze gesprekken en wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via info@vcsw.nl of 070 – 2600 156. Of plan hier een (vrijblijvend) gesprek in. Liever direct schakelen met Daniëlle van Adrichem of Sander Regien? Ook dat kan! Zij bespreken de mogelijkheden graag met je. Wie weet schudden we elkaar binnenkort virtueel de hand!

Receptie: 070 - 26 00 156

Advieslijn: 070 - 20 45 092

Bel mij terug Wij bellen u zo spoedig mogelijk terug.

close

Inschrijven voor ""

Annuleren
close

Neem contact met ons op

Of bel onze advieslijn T: 070 - 26 00 156